söndag 25 maj 2014

Smultrondagar,


Helgen har ju verkligen inbjudit till utevistelse med sommarvärme i maj. Idag var det betydligt kyligare ute än igår, men desto bättre väder för den som ville jobba litet. Vi har pynjat på litet smått i trädgården och har förstorat smultronlandet som visade sig vara en stor succé bland barnen förra sommaren. Tretton blommor räknade vi till idag, så nu hoppas vi på god skörd!


Riktigt glad blev jag när jag hittade vita löjtnantshjärtan i butiken, så några plantor fick följa med hem. Den blomman väcker kära minnen från min barndom,så den vill jag gärna ha i vår trädgård. Nu återstår det att se om den kommer att trivas här.

Önskar er en riktigt skön sista vecka i maj!

2 kommentarer:

Lina sa...

Så fint! Löjtnantshjärtan är en favorit här med. Gissa om vi blev glada när vi såg att gröna busken framför vår ytterdörr var en prunkande rosa löjtnantshjärta! Fin dag till dig!

alegni sa...

Hoppas på god smultronskörd! Jag är rädd för att fåglarna hinner äta upp våra smultron och jordgubbar före oss.