torsdag 24 januari 2013

Ordning och reda,

Jag sitter och smakar på veckans tema på Fabriken, som lyder ordning och reda. Ett begrepp som jag gillar och som känns högaktuellt. När vi flyttade till huset, gjorde vi det under ganska kaotiska förhållanden och det finns dagar när jag frågar mig om det någonsin kommer att bli ordning och reda i vårt hem. En del grejer har inte hittat sin plats i huset ännu och jag vill inte skynda, utan de får finna sin plats med tiden.

Jag har en viss förkärlek till olika lådor, askar, korgar och burkar (någon som känner igen sig?) och de finns i en mängd olika material och former hos oss. Det är ju så tacksamt att fylla dem med olika små skatter. Det gäller att ha bra minne förstås, så man minns i vilken låda man lagt grejerna.

Eller så kör man rätt och slätt med genomskinliga lådor, så behöver man inte belasta lilla minnet.

Veckodagarna har jag iallafall ordning på och imorgon är det fredag och då börjar helgen! Så skönt!

3 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Jo, jag är också svag för fina lådor och boxar, men det är lite problematiskt med minnet här också. Det jag inte ser använder jag inte...vilket leder till att jag glömmer bort att jag hade en massa trevlig saker i den där fina lådan :-)

Malin ~ inredning och annat sa...

Snyggt! Ordning och reda på ett elegant sätt! ;)

Trevlig helg på dig! :)

Lyckoslanten sa...

Javisst vill man ha ordning och reda, men det håller inte alltid och ibland kan man hitta bättre i oredan. Du har de bästa av förutsättningar att få ordning på prylarna och låt det ta sin tid! Happy Friday! ♥