söndag 20 januari 2013

Söndagsstädningen,

Hela veckan hade jag siktat in mig på att ha en riktig städdag på söndag. Så grydde dagen. Med det allra vackraste ljuset. Vi fick få vackra höstdagar förra året, men det känns som vi skulle få desto flera vackra vinterdagar istället. Vi tackar för det.

Så man kunde uttrycka det som att städivern liksom flög ut genom fönstret. För inte gick det att sitta inne och titta på de klara solstrålarna och den gnistrande snön.

Så jag slängde kameran på axeln och gick ut på en liten tur. Passade på att damma av makro objektivet som tyvärr inte kommer till användning så ofta. Fattar egentligen inte varför. Detaljbilder är ju så fina.

Det kändes riktigt skönt i luften idag och fingrarna blev inte alls så stelfrusna, när termometern höll sig kring minus tio. Städningen, ja den får vänta till en annan dag.

Jag hoppas att er söndag var lika njutbar som min! Snart är en ny vecka här igen. Ha en bra en!

6 kommentarer:

Sabina sa...

Dammtussar är ett tecken på att någon har gjort någonting mycket roligare...
Jättefina bilder, jag skulle också önska att jag hade ett makro objektiv!

kram Sabina

alegni sa...

Fin vinter på dina bilder!
Hehe, jag har flera objektiv, bl.a. ett prima macrosådant, men ändå blir det så att jag för det mesta fotar med mitt standardobjektiv. Lättja, förmodligen...
Kram

Hanna sa...

vackra bilder du bjuder på.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Gugis Pärlor sa...

Vintern är ovanligt vacker ... så klart att du gjorde rätt när du prioriterade bort städningen ! Jag kunde inte heller låta bli att ta mig ut i skärgården och njuta av solen en stund. Och i lä värmde den så skönt :-)

lyckobo sa...

Så fina bilder, verkligen värt att lämna städningen till en annan gång! Dammtussarna klarar sig fint ett par dagar till i hörnen :)!
Vintern är som finast just nu, synd bara att man jobbar och får njuta av vädret endast genom fönstret...

Ha det gott!

Anne Salovaara-Kero sa...

Roligt att hitta din blogg. Jösses så fina bilder du tar! Man får en skön feelis att komma in här. Och sånt gör mig glad : ) Ha det bra. Anne