måndag 28 november 2011

Julförberedelser,

Jag hoppas att ni hade en riktigt mysig lillajul och första advent. I helgen fanns det en hel del att fira hos oss. Det firades årsdagar, lillajul och första advent om vartannat. Jag hade nöjet att få delta i ett evenemang på lördagen där jag pysslade juliga pynt med ängla- och tomtetema. Det var riktigt stämningsfullt.

 Idag har jag ägnat mig åt litet julpyssel hemma och jag har dekorerat hallen. Jag är helt såld på metallfigurerna från Krasilnikoff (från Säde). De är så roliga att jobba med när man kan dekorera dem själv enligt egen smak och tycke.

Änglavingarna hängde jag upp redan för någon vecka sedan. De fungerar ju året om. Man får bara byta dekorationen "enligt säsong".

Innanför dörren hängde jag upp ett hjärta. Det fungerar som korthållare, men eftersom julkorten ännu lyser med sin frånvaro så dekorerade jag det med litet annat smått och gott.

Nu får jag önska er en fin fortsättning på den nya veckan!

4 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Julpyssel låter riktigt mysigt. Hemma hinner jag inte pyssla just nu men som tur är får jag vara ganska pysslig och kreativ på jobbet :)

Anna-Lena sa...

Roligt med lite julpyssel! Änglarna påminner om barndomen då jag hade massor med böcker fulla av glansbilder.

Lyckoslanten sa...

Fint pyssel med änglarna där och metallfigurerna! Jag önskar ha mycket mer tid för pyssel även på jobbet.
Ha en fin vecka! ♥

alegni sa...

ser riktigt trevligt ut! jag gillar i all synnerhet vingarna. synd att vi inte har fler väggar här hos oss...
kram