söndag 29 januari 2012

Prickigt var det här,

Alltså vi har inte drabbats av vattkoppor i familjen om ni trodde det, utan vi har börjat spackla väggarna i huset. Såhär såg de ut i veckan och vi har nu passerat en stor milstolpe när vi har börjat jobba med ytorna på insidan av huset. Det har varit en bråd vecka och nu börjar det dra ihop sig för att bestämma färger och material på ytorna. Svåra beslut tycker jag. Hittills har man kunnat visionera om olika alternativ och nu måste vi alltså bestämma oss för något.

Svårast tycker jag vardagsrummet är eftersom det är så öppet och väggarna angränsar till flera olika utrymmen. Överväger att måla allt vitt för att senare kunna ändra enligt behov. Hojta gärna till om ni har något annat bra förslag att föreslå för en trött hjärna!

Ha det gott!

6 kommentarer:

Camilla sa...

vitt låter vettigt tycker jag! Nu när vi har bott ett drygt halvår i vårt vita hem börjar jag se vart jag skulle kunna tänka mig att sätta en tapet eller måla en vägg i någon nyans. Alla är vi ju dock olika, en del vet genast vad de vill ha medan en del(jag och maken) behöver bo in sig ett tag först. Lycka till med era val :)

Anna-Lena sa...

Jag tycker absolut det låter smart att måla vitt nu och känna efter lite hur ni vill ha det. Sen kan ni ju ganska enkelt tapetsera eller måla om efter ett tag.

alegni sa...

ojdå, snart är ju huset inflyttningsklart! :)

Nette Cecilia sa...

ett annat förslag är att du köper billiga tapeter på rea ,var till brändö färg idag ,köpte tapeter för 1,95 rullen trodde inte mina ögon hittade till villans sovrum o ett rum här hemma 16 rullar för 27 e som hittat ,det beror ju på vilken smak man har förstås men till det där priset går det ju att tapetsera om ,när som helst.När vi byggde för 22 år sedan for jag på rea o plockade ut tapeter till hela huset o kakel på rea ,sen fick jag fundera efter några år då barnfinger inte fanns på tapeten på en dyrare variant,kram Nette

promenader på landet sa...

Vad kul att fixa och göra fint! Jag tror också vitt är bra som bas. Jättefin fin blogg du har, hit kommer jag gärna tillbaka! Kram Maria

lyckobo sa...

Vitt blir en bra grund, bara du väljer den rätta vita nyansen ;) .. Om din hjärna är riktigt trött, så rekommenderas att gå till en färgplanerare, bra att ha som bollplank! Sysslar med det dagligen ;), sparar både tid och nerver!