torsdag 2 februari 2012

Vitt ute - vitt inne,


Visst är det härligt nu när snön ligger vit på marken och solen skiner efter veckor i mörker? Man kan riktigt känna hur dagarna sakta men säkert blir ljusare nu. Min energinivå går hand i hand med ljuset, så jag tycker det är toppen när det blir ljusare. Många klagar på kölden men vi håller oss mest inomhus, så vi lider inte av den.

Målaren har huserat i huset hela veckan och äntligen börjar de sugande mörka gipsskivorna vara ett minne blott. Det känns nästan som ett helt nytt hus nu när väggarna får litet färg på sig.

Solen avslöjar dessvärre obarmhärtigt hur dammigt det är, speciellt nu när väggarna slipas. Jag städar och städar men det fina dammet gömmer sig överallt. Jag brukar ändå tänka att det man inte gör nu, ja det har man framför sig - så jag biter ihop och fortsätter min kamp mot dammet.

Sol ute - Sol inne
Sol i hjärtat - Sol i sinnet

Ha det gott i solskenet!

1 kommentar:

Livet på Vestergård sa...

Oj vad det har hänt mycket på ert hus. Trevligt sen att få börja tänka på golv, tapeter och färg, men samtidigt många beslut att ta på en gång.
Kram Kicki