fredag 10 september 2010

Feststämning,

råder det inte idag. Vi var på föräldramöte på dagis igår kväll och det blev ganska sent. Dottern var duktig nog att sova ända till 5.30 imorse, men med en hel vecka av glatt umgänge med juniorerna känner jag mig ändå litet sliten idag.

Imorgon vankas det iallafall feststämning, då vi skall besöka goda vänner som flyttat in i ett nytt hus. Jag kan erkänna att det finns ett litet mått avundsjuka med i bilden. Den som ens hade tak över huvudet i ett nytt hus! Skämt åsido så skall det bli jätteroligt att träffas.

Skall man gå på fest måste man ju vara festklädd. Emma håller just på att byta storlek och sommarklänningarna börjar bli i minsta laget. Därför to vi en runda på stan igår för att se vad man kunde hitta åt en liten prinsessa. Jag hittade denhär klänningen:

Rosa klänning i sammet/Benetton
som kunde kombineras med en kofta

Brun kofta H&M
Denhär outfiten köpte jag tidigare i höst åt henne, när vi besökte Ideapark:

Tunika med matchande byxa från S. Oliver
Som finjacka fick hon denär grå kappan:

Grå filtkappa H&M

Kappan råkar ha samma mönster på fodret som den rosa klänningen har. Jag är väldigt svag för hjärtan i alla former, så jag föll för det gulliga hjärtmönstret direkt.

Själv kanske jag bär en tunika/klänning från ChillNorway imorgon. Urskön är den i velourmaterial. Praktisk också med knappar, eftersom jag ammar dottern ännu.

Framsidan
Jag bara måste visa några detaljer på den. Tycker själv att detaljerna är alldeles ljuvliga. Mycket hjärtan...förstås!

Ett hjärta på ärmen
Textslinga på ryggen
Vad skall ni göra i helgen då? Jag hoppas att ni också har något skojigt att se framemot. Nu vankas planeringsmöte med en husrepresentant igen.

Ha en mysig fredagkväll och en riktigt trevlig helg!

1 kommentar:

Miss Goldie sa...

Jättefina kläder! Speciellt finjackan, den gick jag och tummade på häromdagen också. Fanns liknande för lite större tjejer, men den var inte lika fin så det blev inget köp för mig. Klänningen och koftan var en jättesöt kombination, Emma blir nog helt bedårande i sin nya "outfit".