tisdag 21 september 2010

Tema vecka 38, Bästa loppisfyndet


Veckans tema på fabriken är loppisfynd. Jag måste erkänna att jag inte är någon större loppisfantast. Jag gillar marknader och utomhusloppisar som ordnas sommartid, men inomhusloppisarna står jag oftast över.

Jag är väldigt förtjust i olika föremål i klart glas och under årens lopp har jag samlat på mig ett antal skålar, gräddsnäckor och fat i glas. De vackra mönstren på gammalt glas som ofta är stjärnformade, tilltalar mig mycket. Skålar med fot är jag extra förtjust i, men de är oftast ganska dyra.

Skålar kan man knappast ha för många av resonerar jag. Man kan ha frukter, kex eller kräm i dem. Eller varför inte litet smarriga gelehallon...

2 kommentarer:

alegni sa...

tummis - här är en till som tycker precis likadant :)

Anonym sa...

Glas skålar i alla de former och färger är mina favoriter,mest får man ju bara beundra dem som tex dessa foton.
Vi låter inte höstrusket påverka oss,så soliga hälsningar.
Moster B.