söndag 3 juli 2011

Svalare vindar,

Denhär helgen blåser det svalare vindar både inom- och utomhus hos oss. Vi har en liten paus från byggandet eftersom allt nu är klart inför gjutandet av grunden. Igår var vi till tomten och titta, vad som hade dykt upp vid vägkanten! Visst ser det ut som formar för husgrunden? En spännande vecka väntar oss alltså åter.


Igår tog jag en tur på stan för att inhandla litet födelsedagspresenter. Jag kunde inte motstå frestelsen att köpa färska jordgubbar på torget. Trots att de var rysligt dyra! Jag totade ihop en jordgubbstårta med färdiga marängbottnar och vi bjöd in mormor på kaffe. Tårtan kanske inte blev så vacker - men jag kan lova att den var god!

Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Ja den ser god ut, och nu kommer det minsann att börja hända spännande saker på er tomt :)

sagaulla sa...

Tårtan ser riktigt smaskig ut. Jag passade på att köpa jordgubbar i riva för 20 kr st för en par veckor sedan idag är de uppe 40 kr, så jag hade tur.
Lasten på bilen såg mycket intressant ut, alltså det kommer att bli er framtida stabila grund! Det du!

Lyckoslanten sa...

Ser lovande ut när bilen står där och visst är tårtan god, åtminstone ser den precis ut som den vi åt på småtimmarna på midsommarafton!
Ha det! ♥