söndag 31 juli 2011

Sköna söndag,


Igår hade vi en riktigt efterlängtad familjedag. Vi lade allt byggande på hyllan, packade in familjen i bilen och styrde kosan till dethär stället. Vi hade packat picknickkorg och njöt av en härlig sommardag tillsammans. En riktig batteriladdardag alltså.

Vi har ju haft en fantastiskt vacker sommar i år (den varmaste på 23 år säger experterna) och det är ju trevligt, speciellt när man bygger hus. Nackdelen är ju att en hel del hushållsarbete blir lidande, åtminstone hos oss. Man orkar helt enkelt inte ta itu med allt inomhus i värmen och så känns det som man borde ta vara på solen och ljuset när tillfälle ges.

Så jag tror jag blundar för den växande högen med urväxta barnkläder som borde ordnas och lakanen som borde manglas ännu idag. Kanske unnar jag mig en skön peeling eller en manikyr istället? Eller så bara njuter jag av dagen som den är? I helgen går Konstrundan av stapeln på många orter i svenskfinland. Har du inte andra planer för dagen, så kanske du hittar något av intresse i programmet?

Hur du än spenderar dig dag, så önskar jag dig en riktigt skön söndag!

5 kommentarer:

Jessica sa...

Samma här. Allting hemma blir ogjort. Helst är man på stranden eller på bygget.
Fast jag fick faktiskt barnens kläder sorterade förra veckan.
Idag iväg till bygget igen.
Trevlig söndag!

Livet på Vestergård sa...

Det där måste ha varit en riktigt trevlig utflykt. Såna måste man unna sig.
Innesysslorna lämnar gärna när man vill ta vara på det vackra vädret :)

Camilla sa...

Hoppas att du har haft en riktigt skön söndag :)

sus sa...

Nu äntligen har jag tid att titta in via datorn och grattis till den fina bloggen!

Lyckoslanten sa...

Låter som en fin utflykt! Bra att ta tillvara stunderna med familjen! Picknick gillar jag! Här växer klädhögarna som borde strykas. Det får bli sen! Ha det gott! ♥