söndag 18 september 2011

Fyndsöndag,


Vad får man när man skickar två inredningstokiga damer på auktion en solig söndag? Jo, en som kommer hem tomhänt och en som kommer hem med en massa "fynd".

Efter att ha först ha städat lägenheten imorse och sen fortsatt med att städa på bygget, tyckte jag att jag förtjänade en liten paus i arbetet. En bloggvän hade nämligen frestat med ett auktionsbesök. Inte för att jag skulle köpa något, men det är ju alltid roligt att titta. Vi stannade en stund för att följa med budgivningen och det borde vi inte ha gjort. Prisnivån var nämligen helt okej och mitt i allt finner jag mig bjudande på ett fönster. Den lilla stolen tyckte jag var så söt, så den bjöd jag på i bara farten. Den kommer att passa fint till ett bord som jag har i mina gömmor.

Väninnan däremot ropade in korgen med flaskor, men sen tyckte hon nog att jag såg så törstig ut så den fick följa med mig hem istället. Dessvärre är flaskorna tomma. Korgen kan jag väl tänka mig ha användning för, men vad skall jag göra med ett dussin tomma bruna flaskor? Förslag någon?

9 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint allihopa, du får koka saft och fylla flaskorna med
ha en skön söndag kväll

StrandviksVillan sa...

Så trevligt med en höstauktion!
Undrar lite vad du betalade för fönstret? Såg nämligen ett liknande tredelat på loppis.
Flaskorna... kanske du kan ställa på rad med en blomma i varje? Knyt ett matchande snöre runt flaskhalsen. Eller köp såna där ljushållare som man stryker ned i flaskhalsen!

Ha en bra ny vecka!
kram, A-C

Så Vitt Jag Vet sa...

Det är nog så skoj att gå på auktion.. Stolen är så söt ! Jag har oxå varitoch ropat in olika prylar på veckoslutet..
Kraam
sanne

lyckobo sa...

Fina fynd, stolen är ju jättesöt! Du fick bra tips redan här ovan, hade sagt något liknande med blommor eller ljus ;)

Skön kväll!

Camilla sa...

du kan skriva ut någon fin etikett härifrån http://www.graphicsfairy.blogspot.com/, dekorera flaskorna och vips har du snygg dekoration :) Vi gick förbi hos er på förmiddagen, tänkte kika in men såg bara maken (?) så jag kommer en annan dag! Ha en skön söndagkväll!

Anna-Lena sa...

Fina fynd! Mina föräldrar har massor med såna där fönster i sina förråd så du kunde ha fått ett gratis av mig :-) Jag var där för några veckor och kollade genom både fönster och dörrar och där fanns mycket fint, men jag tog inte hem nåt den gången. Vad tänkte du göra med fönstret? Jag funderar på att sätta upp ett ovanför soffan, men det får vänta lite.

Livet på Vestergård sa...

Fönster har vi här i uthuset och jag har länge tänkt ta in nåt, men det har inte blivit av ( kanske för att våra riktiga fönster är av samma modell)
Stolen var ju söt!

Lyckoslanten sa...

Se där! Det var inte illa! Skulle ha varit roligt att se när du var i action med budgivningen!
Ha det gott hela dagen! ♥

alegni sa...

de tar sig riktigt fint på bild där intill ert nya hus :)
hoppas vi hittar fler auktioner att besöka snart!
kram