torsdag 25 november 2010

Bröllopsdag,



Ingen får mig
att känna som du
Ingen får mig
att älska som du
Du fyller mina dagar
med hopp och kärlek
Du hjälper mig framåt
när livet vill bakåt
Som tack ger jag dig
min kärlek
min trohet
och min vänskap
Dig vill jag följa
i vinter och vår
i alla våra år.

Vi firar bröllopsdag idag. Så mycket fint har hänt sedan den mörka novemberdagen när vi stod vid altaret. Då var vi bara två. Idag är det fortfarande vi två, men med oss har vi två underbara barn. Bara de sakerna är så mycket att vara tacksam för.

Vad känner du tacksamhet för en dag som denna?

Ha en riktigt fin dag!

11 kommentarer:

sagaulla sa...

Grattis till er från en tårfylld moster, det kändes som om det var igår jag sjöng för er!
Bevara den vackra dikten i ditt hjärta och ta fram den alltid då det känns jobbigt i vardagen och relationen, min kära svåger gav mig en gång en dikt som jag nu vill ge er!

" Tror du att Gud av tankspriddhet har låtit dig lida.
Människan har så mycket att lära
och smärtan är hennes läromästare.
Ingen känner sig själv som inte har fått lida."

Njut av dagen, sänder en champangeflaska i tankarna till er!

Miss Goldie sa...

Grattis på er dag! Ta det riktigt lugnt idag och njut av er fina familj!

Anonym sa...

Oj vilken vacker dikt också den du fick av din moster!!
Vi har otroligt mycket att vara tacksamma för.Då man sätter sig ner och tänker, så tar de egentligen aldrig slut de vi kan tacka för.
Lycka till och var rädda om varandra.
Moster B.

Livet på Vestergård sa...

Grattis på er bröllopsdag!
Kram Kicki

Lyckoslanten sa...

Vackert! Visst är det om något att vara tacksam över, att en familj börjar med två personer! Stort grattis på er dag! ♥

Jenny sa...

Grattis på bröllopsdagen, vilka vackra ord!!


Kraam Jenny

Ingela sa...

GRATTIS
En så vacker ros och ord som verkligen uttrycker hur du känner. Det finns inget mer underbart än kärlek. Nu i första hand önskar jag er en fortsatt trevlig kväll!

Anu sa...

Grattis på bröllopsdagen! :)
När du skrev om tacksamhet kom jag på att det väl är thanksgiving idag också. Passlig koppling till just bröllopsdag!

Anonym sa...

Grattis!
Ö.Haje

alegni sa...

vilken fin dikt! varmt grattis på bröllopsdagen till er båda två!
ha en riktigt glad lillajul med era gulliga småttingar.
kram

A House With A View sa...

Fint skrivet - stoort Grattis på er dag!

Kramizar aka