tisdag 23 november 2010

Tema vecka 47, Adventspynt


Veckans tema på Fabriken är adventspynt. Först ut är kransen ovanför ytterdörren. Så värst mycket har vi inte plockat fram ännu, vi brukar inte ta fram allt till första advent utan pynten får komma fram litet vartefter, under december månad.


Några röda hjärtan har dykt upp på krokarna i hallen,
liksom en tomte på soffkarmen.


Sonen var eld och lågor när vi hittade hans favoritpynt. Tiger - förstås!


Första amaryllisen blommar.

Min favorit inför advent är kanske fågelburen på balkongen som jag la en ljusslinga i. Den är så lätt att tända från insidan, så orkar jag inte så behöver jag inte gå ut i kylan för att tända ljusen.
Tack för titten. Titta gärna in i Fabriken för mera inspiration. Ha en skön kväll!

10 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!
Vilket fint adventspynt du visar!

Nu ska jag anmäla mig till din tävling, vilken härlig sjal du lottar ut!

Ha en trevlig kväll!

Kram Jenny

himlaverket sa...

Ja, det är klart att barnen måste få va med å pynta, tiger är ju en självklar grej...;)
så fin krans du hade åxå...
kram på dej,
ullamaria

Livet på Vestergård sa...

Så fint din amaryllis blommar !
Kram Kicki

Linda sa...

Underbar amaryllis, och så man kan ju inte låta bli att bli glad av Tiger! :))

Kram Linda

Lyckoslanten sa...

Där har ett och annat kommit fram. Charmigt med Tiger! Amaryllis är min favorit bland julblommor. Ha en bra dag! ♥

Ingela sa...

Godmorgon ja, nu verkar det vara advenstpynt på gång i stugorna lite varstans. Idag lyser naturen vit och ren även här ner i skåne.

En sådan där gammal fågelbur har jag också i drivhuset i somras planterade jag blomman för dagen i botten och rankorna klättrade utmed gallret. Till jul brukar jag också sätta ljusslinga inuti den :-)

Jag önskar ju vara med i din tävling. du har kanske sett att jag tydligen har fyllt min kvot med bilder. Men häromdagen lyckades jag tillfälligt få in två små bilder... märkligt... försöker igen vad gäller den vackra sjalen.
Hälsningar från Åhus och Ingela

Anonym sa...

Vilken fin Amaryllis du har,själv har jag inte ens införskaffat nån ännu......
Skojig tid när man ser och hör barn som kommer ihåg sakerna som var framme senaste år,vilken lycka för dem.
Moster B

sagaulla sa...

Allt ser så fridfullt och vackert ut! Jag vill också ha en Amaryllis, måste absolut inhandla en.
Jag tar endast fram julstjärnorna och aventsljusena till Första Advent allt annat får vänta till julen, men klart är att jag tar fram Advenstkalendern du gjorde till mig som 6 åring, det är alltid lika roligt att öppna de udda luckorna!
Pynta på med de små!(poetiskt)

alegni sa...

det är lika hos oss, pynt plockas fram litet i taget så att chocken inte blir så stor för dem som inte är lika stora julfanatiker som jag...
vad fint det ser ut med upplysta fågelburen på balkongen!
kram

FruSofie sa...

Vad fint ni har det nu till jul!!!