fredag 12 november 2010

Partytime!

November har alltid varit en festmånad för mig. Först ut är moster, sen jag och sedan käraste barndomsvännen med födelsedagar. Sen firar vi vår bröllopsdag i slutet av månaden. Så det har alltid funnits en orsak att se fram emot denna annars litet gråa månad. Sen när november månad är avklarad - ja då närmar ju sig redan julen med stormsteg.

Ikväll skall vi fira sådär stillsamt med våra närmaste vänner över litet god mat. Det ser jag verkligen fram emot. Dottern får lov att hänga med eftersom jag ammar ännu och vi således är ganska beroende av varandra.

På tal om mat så har just dottern haft potatispremiär i veckan. Hon är ganska lugn till sin natur och när jag satt den första potatisskeden i hennes mun, tittade hon på mig med sin intensivaste blick och spottade lugnt ut den tillbaka. Inget skrik eller någon dramatik där inte. Nu när vi har övat några dagar så har vi gått från 8 skedar in - 8 skedar ut, till ett storslagna 8 skedar in - 6 skedar ut. Det tar sig alltså!

Var är mjölken mamma?
Eftersom november månad är partymånad, så skall vi naturligtvis festa till det litet här i bloggen också. Jag berättar mera om det senare. Glöm inte att hålla utkik här i bloggen!

Ha nu en riktigt mysig helg!

3 kommentarer:

sagaulla sa...

Livet skall fortgå i samma takt hela tiden, samma trygga människor runtom,samma sov och mattider, inte konstigt att man regerar då det plötsligt kommer en främmande gegga i munnen, men hon tycks ändå fått smak på den, duktigt! Hon ser litet fundersam ut, vad månne kommer härnäst? Om hon bara visste vilka smaksensationer som väntar!
Njut nu av alla fester och frossa i all bakverk!

Anonym sa...

Har läst nånstans att barn behöver 10-12 olika smakprover för att lära sig äta av all sorts mat senare och faktiskt gilla de som de äter,så den unga damen har många olika ut spottningar ännu att se fram emot.
Hon blir annars en skönhet denna vår släkting.
Moster B.

alegni sa...

vilken underbar bild på tösabiten! jag säger som de övriga som kommenterat - tänk vilka smakupplevelser hon har framför sig än :) (och tänk vilken mängd tandagnisslan du kommer att få stå ut med innan hon vänjer sig vid allt "gott") ;)
skön lördag kväll! kram