tisdag 16 november 2010

Tema vecka 46, Kontraster

Röd/vit kontrast ute
Veckans tema på fabriken är kontraster. Ett ganska klurigt och utmanande tema tycker jag. Min kreativitet är verkligen inte på topp just nu. Efter att just ha repat sig från en sjukdom, så är lillskruttan sjuk igen. Hon har åkt på en rejäl förkylning och är ordentligt täppt i luftvägarna. I praktiken betyder det att efter att just ha fått sömnsaldot en aning på plus, pekar kurvan brant neråt igen. Inatt sov hon ungefär fyra timmar totalt.

Efter en vecka fylld av födelsedags- och farsdagsfirande, känns det nästan som man skulle ha lust att börja med julförberedelserna sådär försiktigt. Jag har nu dammat av en krans som hänger i hallen och några hjärtan som hänger på vitrindörrarna. Kontrasten rött-vitt får representera min tolkning av veckans tema. Samma sorts bär som finns i mina hjärtan, hänger kvar på träden därute och lyser så rött och vackert mot den vita snön.

Röd/vit kontrast inne
Nu önskar jag verkligen att vi skall få vara friska ett tag. Det tär verkligen på krafterna när någon av barnen är sjuka. Hönsmamma som jag är, så är jag alltid så orolig när de små är sjuka.

Hoppas ni klarar er undan höstförkylningarna. Allt gott!

7 kommentarer:

ingen vanlig dag sa...

Vilka fina hjärtan! Är det riktiga rönnbär som du har frostat med socker? urtjusigt!

/Kristina

Karina sa...

Gulliga hjärtan!
Här har alla varit sjuka förutom jag...känns lite som att gå och vänta när det ska knacka på min dörr!! Började med Anton som fick plötslig feber, men det gick nästan lika plötsligt om. Sen fick Alex snuva å hosta, han har hållit på i snart 1v. nu + två tänder på G. Så här är nattsömnen inte den bästa heller. Sen blev det sambons tur...Suck!!
Hoppas ni kryar på er snart!!
Sköt om er!

Linda sa...

Hej!

Vad tråkigt att lillan är sjuk igen, hoppas att det går över fort!

Kul att se att det är någon fler som har smygbörjat med adventspyntandet! :)

Kram Linda

sagaulla sa...

Är det inte sidensvansarna som blir snurriga av de frusna rönnbärena? I dessa mörka småkalla tider kan nog alla väsen drabbas av olika åkommor!
Jag tror att en flunssa bygger upp ens immunförsvar, nästa gång lillasyster blir utsatt för det så biter det inte på henne!
Jag har också insett att julen närmar sig så jag stickar sockor i rött-vitt.
Önskar er hälsa och nattsömn!

Anonym sa...

Vackert foto av nyponen,du har då blick för detaljer,så väldigt fin kontrast med vitt och rött.
Krya på er!Hörde att ni fått en tupplur alla i dag på förmiddagen,de är att passa på..
Moster B

alegni sa...

stackars lilla vännen, är hon krasslig nu igen :(
hoppas på bättre hälsa hos er framöver!
kram

Nickby rapporterar sa...

Åh, dina hjärtan är verkligen fina! På tal om sjukdom och sådant, orsaken till att jag är vaken i ottan, det är den att Shorty får stor tand i nedre käken och alltid då en tand ploppar upp så blir han förkyld. Behöver jag tillägga att han är det rätt ofta just nu? Trevligt veckoslut! / Micaela