lördag 6 november 2010

Nya krafttag,


Ibland svänger det fort när man har små barn, brukar jag säga. Vår lillasyster blev krasslig i söndags. Vi var till läkare med henne på tisdag men på kvällen blev hon så svag att vi fick åka in till sjukhuset med henne. Hon hade en kraftig infektion, men ingenting livshotande som tur. Sonen hann göra några rejäla rundor på sjukhuset när han var nyfödd, så det stället väcker alltid en hel del mindre trevliga minnen till liv. Vårdpersonalen är dock alldeles underbar där, så det är det bästa stället att vara på enligt mig, när man har ett sjukt barn.

Många i personalen kom ihåg sonen också och ville gärna träffa honom så han kom på besök. Han hade gjort dethär kortet åt sin lillasyster. Eftersom jag gillar att scrappa egna kort, så hoppas jag ju att han ärvt litet av mammas intresse. Visst verkar han ha gjort det?

Efter några dagars medicinering mår syster yster redan bättre och börjar vara sitt soliga jag igen. Såhär i allhelgona sänder jag en tanke till alla föräldrar som kommit hem från sjukhuset utan sina barn. Det finns alltför många sådana tyvärr. Jag är gränslöst tacksam varje gång jag får komma hem och ha barnen med mig.

Så idag tänder vi ett ljus för änglabarn och alla andra änglar som tittar ner på oss över molnkanten.

Ha en skön helg och ta vara på era nära och kära!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Får tårar i ögonen över denna vackra text.De är otroligt mycket vi får vara tacksamma över,en stor sak är just detta att få ha hälsan och att få rå om varandra så länge vi har möjlighet till det.
Kortet är ju helt underbart,de finns en konstnärlig ådra minsann i sonen.
Ha en bra dag,solen har just tittat fram i öster.
Moster B

sagaulla sa...

Vad fint du skriver och vilket vackert kort den lilla busungen åstadkommit, lillasyster piggnade till säkert bara av det.
Idag går våra tankar till alla de nära o kära som ej finns bland oss längre, gravgårdarna är fyllda av ljus och värme.
Vad glad jag är att din familj åter är samlad där hemma.
Skönt att du är tillbaka med din blogg!

Livet på Vestergård sa...

Tacksam är man för att man får ha sina barn och sin familj runt sig!
Ha en fin dag! Kram Kicki

alegni sa...

mycket känsla och mycket kärlek i ditt inlägg idag!
hoppas lillan återhämtar sig snabbt och att ni slipper liknande åkommor framöver.
kram

Lyckoslanten sa...

Vackert! Det är aldrig roligt att ha sitt barn på sjukhus vare sig de är små eller myndiga. Tacksam över livet får man vara speciellt en dag som denna. ♥

Nyanser av vitt sa...

Vilket fint inlägg. Skönt att lillasyster mår bättre nu. Jättefint kort som storebror gjort.
Agneta

Maria sa...

Fin reflektion. Det är nog lätt att glömma hur lyckligt lottad man är och istället fokusera och fundera på "onödiga" saker. Sen när sjukdom slår till inser man vad det egentligen är som spelar roll.. Skönt att höra att lillasyster mår bättre och tack för att du fick mig att tänka efter och att krama mina barn en extra gång idag.

Maria