onsdag 24 november 2010

Julpyssel på gång,


Igår erbjöd sig underbaraste mamma att passa båda barnen en stund och jag kom mig ut på en intensiv shoppingstund tillsammans med väninnan Miss Goldie. Mitt första stopp blev på antikvariatet där jag köpte några gamla böcker (jag älskar skriften i dem) och några gamla nothäften. Dessa papper passar perfekt till att användas till julkort eller scrapsidor.

När har du besökt ett antikvariat senast? När jag var barn var jag jämt på antikvariatet och biblioteket. Jag köpte begagnade tidningar som Min Häst och Starlet. När jag hade läst dem sålde jag dem tillbaka och köpte nya. Nu är antikvariaten på utdöende och det är synd tycker jag. Det är ju återvinning i sin bästa form det!



Pappren, spetsen och glansbilderna tänkte jag använda till ett julpyssel med sonen. Vad det skall bli - det berättar jag litet senare.

Du missar väl inte utlottningen litet längre ner! En varm sjal behöver man minsann idag. Det är flera minusgrader ute och det blåser så det viner i knutarna. Brrr...

Ha det gott i snålblåsten!

3 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Material som jag gillar! Det är på tok för längesedan jag själv har varit på antikvariat. Min son köpte faktiskt en bok åt mig på ett antikvariat i Paris senast. Får jag komma och pyssla med er? ♥

Livet på Vestergård sa...

Så fint material du har att pyssla med nu.
När jag målade vitrinskåpet kvistlackade jag först och målade sen med grundfärg. Sen målade jag en gång till med möbelfärg ( går också med innomhusfärg). Jag slipade faktiskt inte skåpet innan jag började måla och det blev bra i alla fall.
Kram Kicki

sagaulla sa...

Men tänk om ordena i böckerna du klipper sönder förföljer dig och noterna bildar en evig elegi klagande i dina öron? Man vet ej, de är ju antika!