söndag 19 december 2010

Söndagsbild, vecka 50


Tänk att nu är det redan dags att tända det fjärde adventsljuset. Jag som tycker det nyss var dags att tända det första. Vi har haft riktigt kallt väder i helgen, så själv har jag knappt satt foten utanför dörren. Flunsan håller mig i ett järngrepp och jag har en envis huvudvärk, som inte vill ge med sig. Tråkigt, när man skulle ha så mycket att stå i.

Dagens söndagsbild blir av en liten väggbonad som min mor har sytt. Den hänger jag upp den första advent och den får hänga kvar till trettondagen. Eftersom väggarna är ganska välfyllda, så får den i år hänga på toadörren. Men den är ju i flitig användning, så då kan ingen missa den fina bonaden. Här kommer en detaljbild.


För att få plats med julgranen måste vi möblera om i vardagsrummet. Idag har vi tömt två vitrinskåp, flyttat dem och plockat tillbaka grejerna i dem igen. Imorgon är det nog dags att lyfta in granen då.
Hoppas att ni har haft en stämningsfull sista advent. Ha en fin start på julveckan!

6 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Nu vill jag önska dig en fin vecka då jag inte vet om jag hinner komma förbi på några dagar! Oj vilket jobb ni fick, men vad gör man inte för en gran! ♥

alegni sa...

fin bonad! ett tag sydde jag en massa korstygnsgrejer, men nu hinner jag inte längre ;)
vi tog in granen idag. skönt att ha det gjort.
krya på dig nu!!
kram

Livet på Vestergård sa...

Hoppas att förkylningen ger med sig nu!
Vi får också möblera om lite för att få in julgranen. Vi tjuvstartade och tog in den i går :)
Kram Kicki

Lillemor sa...

Kikade på din bonad som din mamman gjort.Undrar om den är gjord på 70talet den påminner om paketkalender jag gjorde då till mina barn.
Hoppas att du kryar på dig snart.
Hälsningar Lillemor

sagaulla sa...

Har alltid avundats allt som min kära syster åstadkommit ifråga om handdarbete, allt hon gör är perfekt! Inga korsstygn åt fel håll här inte!
Lyckans dig som har så fina gamla broderade saker att ta fram till jul, men.....Jag har ju min antika julkalender.... äpplet faller ej långt....
Hoppas nu verkligen att flunssan släpper sitt grepp om dig snart!

Jenni - Snickarsbacken sa...

GOD JUL! Hälsningar Jenni