onsdag 1 december 2010

Adventskalender, del 2


Ibland känns det som t o m virrpannor som jag skulle ha litet flyt i vardagen. Posten överraskade nämligen positivt igår med att leverera mitt paket innehållande bokstäverna till adventskalendrarna. Så väl ungarna hade somnat, tog jag fram nissarna och slog in varsin bokstav till den första lilla fickan. Fotot är taget vid midnatt ungefär, så ursäkta det fantasilösa upplägget.

Till saken hör att jag köpte en "pojk"nisse när sonen föddes. Så hittade jag en "flick"nisse på rea följande år och tyckte att han kunde få litet sällskap av henne. Att sedan vår lillasyster blev just en syster, det passar ju bara perfekt i sammanhanget.

Ungefär här tar flytet slut... Just nu upplever jag att jag är virrigare än någonsin. Igår upplyste min kära mor mig att sonen har namnsdag idag. Det hade jag totalt glömt bort. Tack mamma! Jag hade stämt träff med Kusin Vitamin på torsdag, för att igår komma ihåg att jag redan var bokad den dagen. En husförsäljare ringde igår och upplyste mig att vår planering av huset ännu är på hälft. Vilken nyhet alltså! Alldeles för många saker för en trött hjärna att hålla reda på känns det som.

Efter en hackig natt, vaknade sonen iallafall på ett strålande humör. Han kollade både sin egen och syrrans kalender, tjöt av förtjusning över att få "sin" bokstav i kalendern. Förtjust var han också i den lilla änglapåsen som bokstaven kom i. Den skulle jag få komma och köpa i hans butik meddelade han. Så mycket för att återanvända den i kalendern alltså.

Nu skall jag förbereda litet namnsdagsfirande tills sonen kommer från dagis. Det blir att baka en kaka tillsammans då tror jag.

Ha en fin start på julmånaden!

7 kommentarer:

Ingela sa...

Oj oj! Hört talas om multitasking? Låter som om din hjärna har för många bollar i luften just nu för att må bra! Då är det nödvändigt med en time-out. Det vet jag av egen erfarenhet. Namnsdag är ju viktigt men det kanske är något annat du kan prioritera bort eller lägga på någon annan?

Kram Ingela

alegni sa...

härligt med lite flyt då och då. här finns inte en tillstymmelse till flyt :/
kram
ingela

ps. det tycks bara vara ingelor i farten idag ;)

Anonym sa...

tur att du har helt fantastisk man som sköter om dig när du är trött!!!

Anonym sa...

De är mycket på en gång när de är första december....Vilken lycka att få hitta "sin" bokstav i kalendern
Håller helt med ovannämnda anonym!!!
MosterB

Lyckoslanten sa...

Se där vad det ordnar sig! Vilken tur att det finns många bokstäver och att änglapåsen går att återanvända! ♥

sagaulla sa...

Vilka söta kalendrar, nästan i klass med min!
Alltså finns det 24 små fickor på de söta tomtarna?
Vilken underbar månad för barnen och vilken tur att du har en mamma som håller koll.
Nu har vi den andra luckan att öppna i morron, undrar vad vi hittar där?

Livet på Vestergård sa...

Så bra det passade med flick och pojk Nissarna!Det är säkert uppskattat med paket :)
Kram Kicki