fredag 4 februari 2011

Äntligen fredag,

Är det någon annan som känner sig trött och är glad för att det är fredag idag? Dottern har en sämre sovperiod just nu och jag känner mig så sliten efter många nätters snuttsovande. Undrar om det finns något som är så tärande som att inte få sova? Det finns det ju såklart, men just nu står en hel natts sömn högt på just min önskelista.

Om ni undrar vad den torra Hortensian är, så har sonen plockat den åt sin (trötta) mor. Han har satt den i en vas med vatten för att vi skulle kunna se hur den växer. Som ni ser är ju blomman ungefär lika växtfärdig som jag är trött, men hans avsikt är så god att jag inte har hjärta att säga att den inte kommer att växa mera. Kortet som ligger brevid har han ritat åt mig och dekorerat med en pappersblomma. Han tycker mycket om att pyssla, vilket jag uppskattar.

Efter en veckas leverne ser huset ut som ett slagfält. En del av helgen kommer således att spenderas i städningens tecken. Men ikväll orkar jag nog inte. Då skall jag mumsa på en fastlagsbulle och slötitta på TV.

Önskar er en riktigt avkopplande fredagskväll!

3 kommentarer:

sagaulla sa...

Skrev tidigare ett inlägg som bara försvann! Nu får jag skriva det väsenstligaste...om sonens blommor som enbart skulle ge dig glädje! Ta vara på ditt liv med de små som du har nu, tids nog får du sova!
Tog ett kort för dig och helgen kommer att styras av en ung man med egna mål.....så stå ut!
Kram!

Anonym sa...

Men de är vitt och vackert ute,så njut av snön och den vackra naturen.
Kanske de förvånar dig att jag så gillar snön plötsligt,men februari snö är väldigt mycket trevligare än oktober/november snö,för man vet att den tar snart slut....
Så passa på och gå ut och fota!
Fin blomsteruppsättning med medföljande kort!
Moster B.

alegni sa...

men gullet, vad rar han är, er son!
trist att inte du heller får sova. mitt minne, som förr var knivskarpt, har blivit dåligt på sistone, och jag tror allt nattvakande är en stor orsak till det.
lördagen är makens städdag, och i morgon behöver jag inte ens höra dammsugare ;)
trevlig helg! kram