lördag 14 maj 2011

Dagen efter,

Fredagen den 13:e blev en riktig otursdag, åtminstone för Blogger som låg nere hela dagen. För övrigt hade åtminstone jag en mycket trevlig dag. Lunch med kollegorna från jobbet och så gjorde jag ett viktigt beslut gällande framtiden. Genom åren har jag faktiskt tyckt att fredagen den 13:e brukar vara en trevligare dag än snittet. Håller ni med, eller brukar det vara en otursdag?



Igår hade vi åtminstone skäl att fira en milstolpe gällande byggprojektet. Efter diverse kompletteringar fick vi nämligen grönt ljus för bygglovet. Hurra!

Idag bär det av till tomten igen. Nu när träden är fällda skall vi mäta ut huset igen, för att underlätta jordbyggnadsarbetet som borde starta inom några veckor. Åtminstone sonen i huset väntar ivrigt på att grävmaskinen skall dyka upp på tomten. Fast jag tror att vi alla är lika ivriga över att det skall börja hända något "på riktigt" på tomten.

Ha en riktigt skön lördag!

2 kommentarer:

sagaulla sa...

Skönt att bygget kan påbörjas!
Så hos er finns ingen Eurovision song contest eller Hockey VM hysteri? Där gäller enbart stegande och mätande, ta nu fram Feng Shuipinnarna så att huset placeras rätt!!!!!

Kramar till er alla!

alegni sa...

grattis till bygglovet!
jag minns hur ivriga våra grabbar (som då var tre och fyra år) var när grävmaskinen äntligen kom. det var nog höjdpunkten den sommaren :)
jag brukar inte märka att fredagen den 13:e skulle vara annorlunda än andra dagar, men i går höll jag på att få nervspad då blogger krånglade. attans, vad man är fast i det här bloggandet...
hoppas vi ses mycket snart!
kram