torsdag 16 juni 2011

Hej Kompis!

Jag har stiftat en alldeles ny bekantskap idag. Jag såg nämligen en alldeles underbar tapetkollektion för allra första gången. En kollektion barntapeter som heter just "Kompis". Det finns ju inte ett överutbud av barnrumstapeter och jag måste säga att denhär kollektionen faller mig i smaken. Här kommer några smakprov:

Små hjärtan. De faller alltid mig i smaken. Kan man annat än må gott i ett rum fullt av hjärtan?

Litet större hjärtan, för den litet mera vågade.

För den lille brandmannen. Kolla in bården med lågor nere vid golvlisten. Fram med slangarna! Du missar väl inte tapeten med stjärnor på fönsterväggen. Så fräsch!

Grr, här kommer en jätteödla!

För det glada barnrummet.

Till prinsessrummet. Såklart!

Det jag fastar för i kollektionen är dels färgsättningen och dels mönstren. Tapeterna finns i "rena" grundfärger som rött, blått och grönt men såklart också i rosa och turkos. Så finns det diskreta små mönster som hjärtan och stjärnor eller mera vågade mönster som racerbilar eller dinosaurier. Kompis tapeterna är designade av Jenny Lindholm.

Jag såg tapeterna på Säde, där de säljs som beställningsvara. Här kan du se hela kollektionen.

Imorgon är det redan fredag. Härligt!

3 kommentarer:

Pieni Lintu sa...

Onpa kivoja, tuo eka sydäntapetti on oikein retroisa! :)

En vacker vardag sa...

Pieni lintu: Eikö? Minulle tuli ihan sama feelis siitä :)

Jenny Lindholm sa...

Tack för välkomsthälsningen!
Vilken superfin blogg du har!

Jenny på Kompis