söndag 9 januari 2011

Söndagsbild, Vecka 1


Efter ett juluppehåll, har nu Fabriken inlett det nya året med nya inspirerande tisdagsteman och så söndagsbilden förstås. Denna söndags två bilder, blev litet kamerakul som jag hann med idag. Jag skulle önska att jag hade mera tid för fotograferingen, för jag tycker det är så himla kul att fotografera.

Jag skrev ju tidigare att våra föräldrars julklappar blivit försenade, trots utlovad leverans till jul. Verkligt taskig stil av företaget Ifolor, där jag hade beställt fotoböcker till julklapp. Den försenade leveransen i kombination med att jag hittade en påse julklappar till barnen under sängen (tankspridd, nej inte alls!) efter jul, gav upphov till idén att vi skulle ha julgransplundring med några paket under granen i helgen.

Föräldrarna blev överlyckliga över boken "Vårt år 2010", dit jag samlat text och nästan 400 foton. Jag hade delat in den i olika "kapitel". Ett för varje årstid, vad vi firat under året, vår vardag, våra resor, dotterns födsel och ett uppslag per månadsdag om hennes utveckling. Så skrev jag litet vad som hänt i världen under året, vilka TV-program vi sett, vad vi har läst, sjungit osv. Det var riktigt roligt att göra boken och förutom åt föräldrarna så beställde jag varsitt exemplar åt barnen.

Ha nu en riktigt skön söndag! Jag fortsätta att njuta av de vackra tulpanerna jag fick av min man igår. Jag återkommer senare med litet bilder från gårdagens fest.

7 kommentarer:

sagaulla sa...

Så otroligt kreativ du är, och påhittig!
Ser framemot att få titta i boken som jag är säker på att är helt superb!
Måste slå upp vad vita tulpaner står för, har glömt det som så mycket annat, men är säker på att det ligger mer än en varm tanke bakom buketten.
Själv får jag ha en ensam julgransplundring på torsdag!

Rose Garden Malevik sa...

Vita Tulpaner e fint :)

P
A
R
T
Y
T

fortsätter.....
Välkommen att vara med :)
Håkan

alegni sa...

det låter som om du lagt ner en massa tid och energi på fotoboken, så jag förstår att du var sur när de inte hann fram i tid. kan tänka mig att din bok är riktigt fin, för du skriver ju så bra.
jag har gjort några fotoböcker också, men två av dem är helt utan text.

Lyckoslanten sa...

Oj vilka värdefulla gåvor dessa fotoböcker må vara! Vilket jobb du lagt ner, ovärderlig dokumentation!
Jag kunde inte motstå den där ChillNorway, som var nedsatt med 40%. Den är i tjock trikå, eller collagetyg. Skunk dress! Ja nu har de vårkollektion på gång och Seven roses (Odd Molly bl.a) kommer till Vasa i Blossoms utrymme. Det blir nog mest ögonshopping.
Ha en skön söndag och början på veckan! ♥

Anonym sa...

Otroligt fiffig gåva,som släktforskare vet jag huru stort värde de är att ha text till fotona man har,så detta måste ju vara helt fantastiskt.Väntar med spänning att få se systers exemplar.
Moster B.

Miss Goldie sa...

Jag ser fram emot att bläddra i fotoboken och inspireras. Kanske jag skulle hitta tid och ork att göra nåt liknande nästa jul. Man borde börja sätta foton i en speciell mapp redan nu så att man har det lite lättare sen i december när boken ska göras.

Tomas sa...

Om du inte vill ha försenade julklappar nästa gång kan jag rekommendera http://fotoklok.se snabba leveranser av fotoböcker! Dom görs i Sverige därav säkrare leverans och bättre för miljön än att skicka från utlandet....

// Tomas