söndag 30 januari 2011

Söndagsbild, vecka 4

Dagens söndagsbild med den nya vita primulan får stå för renhet. Jag har nämligen gått på som en Duracell kanin hela dagen och städat. Jag började i garaget fick sig en rejäl omgång. Vi satt upp några nya krokar, så nu hänger uteleksakerna och sportgrejerna prydligt på sina krokar. Sen var det badrummet som stod i tur där jag skurade alla kakel. Medan jag hade ångan uppe torkade jag alla köksskåpen och hushållsapparaterna. Mycket annat får åtminstone inte jag att rymmas på en dag, med två små juveler hemma!

Jag brukar alltid bli inspirerad att städa när vårsolen tittar fram. Jag gillar att städa när det är så ljust att jag kan se alla ytor i naturljus och kan se in i en garderob eller en låda utan att behöva en ficklampa.

Dagens prestation var dock bara toppen av isberget. Det finns mycket kvar att göra ännu, men jag är nöjd med dagens saldo.

För flera söndagsbilder, titta in i Fabriken. Nu skall jag bänka mig med en kaffekopp och invänta Solsidan. Ha en skön söndagkväll!

9 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Blev genast förtjust i din blomkruka ,skönt när det är städat ,borde göra någonting här också ,men har varit för trött,kramis Nette

Livet på Vestergård sa...

Oj vad du varit aktiv! Det är härligt med ljuset och solen som kommer men det avslöjade också hur smutsiga mina fönster är...Jag får väl ta tag i det någon dag...

lyckobo sa...

Vi verkar ha haft samma söndagssysslor idag, vi får tapetseraren hem till oss äntligen imorgon, så ett rum skulle tömmas på allt, och medan jag ändå var igång så blev det en hel del dammtorkande och annat! Synd bara att man missade det fina vädret idag..
Din söndagsbild passar ju fint med temat!

Miss Goldie sa...

Vilken fin kruka! Den har jag inte sett förr! Var finns den att köpa?

Åppå Källbackan sa...

Det är precis som du säger, att man får en liten extra energikick av solen! Jag har också varit duracellkanin idag :)

Och vilken jättefin design du har på din blogg!! :D Otroligt fin!

En vacker vardag sa...

Vad roligt att höra att andra också fått en energikick av solen idag! Krukan är en gammal favorit som jag haft i många år. Jag har matchande ljushållare också, som brukar få komma fram ibland :)

Lyckoslanten sa...

Fina bilder på pardörrar etc i förra inlägget! Ja usch vad jag såg damm här mitt på dan och trodde det var så städat! Men visst är det bra med en avslöjande sol som ger extra energi dessutom!
Ha en fin början på veckan! Få se då vad du hittar på! ♥

alegni sa...

det är så vackert med pardörrar! jag ska komma och sucka över era sen när ni flyttat in. många gånger ;)
jag brukar också få sådana där ryck av vårsolen, men inte ännu igår.
ha en fin vecka. kanske vi hinner ses...?

Anonym sa...

Vilken FIN kruka!!!Jag städar idag,,plockar o plockar ihop till loppis,,,,pust va mycket som finns...kikka