onsdag 12 januari 2011

Varför kan du inte, mamma?

Jag står vid spisen och serverar soppa åt familjen vid middagstid.

Sonen: Varför kan jag inte få min soppa mamma?
Jag: Du skall just få din soppa, när jag lagt upp den på fatet.

Fem sekunder senare:

Sonen: Varför kan jag inte få min soppa mamma?
Jag: Du skall just få din soppa, när jag lagt upp den på fatet.

Sonen: Varför kan jag inte få en smörgås mamma?
Jag: Du kan få en smörgås efter att jag serverat soppan.

Sonen: Varför kan du inte ta fram smöret mamma?
Jag: Jag skall ta fram smöret efter att jag serverat soppan. Jag kan faktiskt bara göra en sak i taget.

Sonen: (Förvånat) Varför då mamma? Du har ju två händer.

Jepp. Jag som trodde jag behärskade dethär med multitasking. Så fel jag kunde ha...

Hoppas att ni har haft en trevlig dag!

7 kommentarer:

Åppå Källbackan sa...

Där ser man hur intelligenta små barn kan vara!! :) ...och man själv ligger i lä!

Hälsningar från Nykarleby
Sandra

sagaulla sa...

Jag bara älskar er underbara, smarta, klippska, intelligenta son!

Ord & Känsla sa...

Hej!
Var inne på Fabriken och såg din blogg...titeln på din blogg tyckte jag var så fin! Hoppas du hittar in till mig vid tillfälle!

Kram Helena

Anonym sa...

Er son verkar ju hur charmig som helst:).
Som svar på din fråga tidigare idag så håller vi också på att bygga hus. Vi väntar bara på bygglovet. Har väntat sedan början på december, så det börjar kännas som en evighet. Planen är att börja i mars, men man vet ju aldrig med byggjobbare:). Hur går det för er och bygget har ni börjat eller ska ni?

Kram Maria

Anonym sa...

Känner väl igen situationen vid matbordet. Av nån underlig anledning är det just vi mammor som förväntas kunna utföra många saker på en gång. Men vi får väl ta det som en komplimang! :)
E.

alegni sa...

tänk, redan i den ålderna vet ungarna att mammor kan (eller borde kunna)göra fler saker samtidigt :)
vi borde ses snart!
kram

Anonym sa...

Mycket fiffigt och smart uträknat....där ligger du kanske i lä!!!
Moster B